Frågor och svar

Hur många behandlingar?
Beror på problemet och människors individuella kondition. Med en kur med sex till tio behandlingar och en egen hembehandling kan vi återskapa hårsäckarnas förmåga att öppna sig och ta till sig näring för att främja tillväxten.

Under behandlingsperioden startas en process med ökning av blodcirkulationen i hårbotten och hårsäckarnas syreintag. Utvecklingen följs med hjälp av mikrokameran. Fortsatt behandling kan ta från en månad upp till ett år - beroende på problem och svårighetsgrad.

När märks förbättringen?
Resultaten är högst individuella och beroende av vilka sjukdomar och symptom patienten lider av. Även livsstil, arbetsförhållanden och den dagliga stressnivån är avgörande. Mikrokameran avslöjar förbättringar redan efter åtta till tio behandlingar. Vid svårare sjukdomar eller mycket dålig hårbottenkondition ned eksem eller mjäll krävs lite längre tid. Då behövs ungefär tio behandlingar och samtida hembehandlingar innan det börja komma tillbaka halvmillimetersfjun. Ibland ser man genom mikrokameran först att hårbotten blir friskare - innan man ser nya hårstrån. Naturligtvis är det viktigt att man sköter hembehandlingarna på rätt sätt.

Hur lång är behandlingstiden per gång?
Hela behandlingen består av tre steg och tar 1 timme och 15 minuter. Själva behandlingen tar ungefär 40 minuter. Till det kommer tid för ett första steg med rengöring och massage, ca 15 minuter, samt hårtvättning och efterbehandling på ungefär 20 minuter.

Vad känner jag under behandlingen?
Behandlingen har inga påvisade biverkningar. När alla ingredienser appliceras i form av en inpackning som masseras in i hårbotten känns det oftast svalkande. De flesta upplever behandlingen som väldigt skön och avkopplande.